Wie wordt er nu in de maling genomen?

Zoals u ook in ons laatst geschreven stukje, genaamd ferme brief aan Gedeputeerde Staten kon lezen, is VVD Nunspeet mordicus tegen afsluiting van natuurgebieden. Grote koppen in de Stentor van 10-12-2021, 10 december 2021 “Natuurmonumenten zwicht voor protesten” en “Hulshorsterzand in de zomer tóch open voor publiek”.

Inwoners en ondernemers van Hulshorst en Nunspeet en overige bezwaarmakers, het artikel leest als een overwinning, maar is in werkelijkheid een grote nederlaag voor onze Gemeente. Wethouder Storteboom probeert hier goede sier te maken.  Maar nu met vier maanden afsluiting, tenzij er nog enkele broedpaartjes zijn, want dan wordt de periode verlengd, wordt het besluit van onze Raad gezien als draagvlak van de samenleving. Waarop zij dat baseert, is volgens de VVD volstrekt onduidelijk.

Geschreven wordt in de brief, dat de voltallige gemeenteraad tegen afsluiting was.
Gedeputeerde Staten heeft het verzoek echter niet gehonoreerd, met andere woorden, er is geen sprake van een overwinning, maar van een nederlaag!

Als de gemeenteraad en met name de desbetreffende portefeuillehouder, wethouder Marije Storteboom van Gemeentebelang, net zo de poot stijf had gehouden als de gemeenteraden van Rheden inzake de Posbank en Harderwijk inzake het Beekhuizerzand, hadden wij gewoon het hele jaar over het Hulshorsterzand kunnen blijven wandelen, fietsen, mountainbiken etc.

Bezwaarmakers, wandelaars, toeristen, recreanten, mountainbikers en overige genieters, wij zijn van mening dat u in de ……..wordt genomen en de VVD-Nunspeet betreurt dat zeer.

Het wordt nu echt tijd voor verandering en dat uw belangen goed verdedigd worden.

Beste inwoners van Nunspeet, als u in het stemhokje staat op 16 maart 2022 denk dan aan het volgende:  VVD Nunspeet, helder en beter.

Namens VVD Nunspeet

Jan Geurtsen en René Slager